Õpihaldussüsteemid

Esimeses artiklis kirjeldati ja võrreldi õpihaldussüsteeme.

Väga huvitav oli teada saada, et arvuteid hakati hariduses kasutama juba 1950el aastatel. Samuti räägitakse artiklis, et õpihaldussüsteeme tõlgendatakse vahel valesti ning siin on hea ülevaade definitsioonist ja kasutusest.

Praegusel hetkel kasutatakse mõsitet LMS kirjeldamaks mitmeid erinevaid arvuti rakendusi ja tihti kasutatakse seda mõistet valesti (Watson & Watson, 2007).

Mis on LMS?

LMS on raamistik, mis haldab kõiki õppimisprotsessi aspekte.

LMS on infrastruktuur, mis tarnib ja haldab õppematerjale, tuvastab ja hindab individuaalseid ja organisatsiooni õppe- või koolituseesmärke, jälgib edusamme nende eesmärkide saavutamise suunas ning kogub ja esitab andmeid organisatsiooni tervikliku õppimisprotsessi jälgimiseks. (Szabo & Flesher, 2002).

LMS toimetab sisu, kuid tegeleb ka kursuste registreerimise ja haldusega, oskuste puudujäägi analüüsi, jälgimise ja aruandlusega (Gilhooly, 2001).

Üldised hariduses kasutatavate LMS-ide omadused:

  • Õpetuslikud eesmärgid on seotud individuaalsete tundidega.
  • Tunnid on integreeritud standardiseeritud õppekavasse.
  • Õppematerjal ulatub mitme klassitasandi ulatuses järjepidevalt.
  • Haldussüsteem kogub õpilaste soorituse tulemusi.
  • Tunde pakutakse individuaalse õpilase õppeedusammude põhjal (Bailey, 1993).

Artiklis kirjeldatakse lisaks veel erinevaid süsteeme, millega LMS tihti sassi aetakse nendeks on:

  • Kursuse haldussüsteem.
  • Õppesisu haldussüsteemid.

LMSi roll hariduses:

Autor väidab, et tänapäeva õppijate vajadusi ei rahuldata praeguste lähenemisviisidega, sest ühiskond on liikunud tööstusajastust infoajastusse (Reigeluth, 1994; Senge, Cambron-McCade, Lucas, Smith, Dutton, & Kleiner, 2000; Toffler, 1984).

Infomajanduse ajastu haridusmudelis hindab õppehaldussüsteem (LMS) õppijate praegust teadmiste ja oskuste taset, töötab koos õpetajate ja õppijatega sobivate õppeeesmärkide määramiseks, tuvastab ja järjestab individuaalse õppija jaoks sobiva õpetuse, hindab õppija sooritustulemusi, salvestab saavutuste tõendeid, toetab koostööd ja genereerib aruandeid, et pakkuda teavet kogu õppeorganisatsiooni tõhususe maksimeerimiseks (Watson, & Watson, 2007).

Kokkuvõtteks võib väita, et LMS on väga hea ja innovaatiline tööriist ning hariduse tulevik, kuid nagu igal süsteemil on omad head ja vead, on ka sellel. Kahjuks ei sobi see süsteem igasuguseks lähenemisviisiks ja mõnes kohas jääb endiselt millestki vajakka.

Allikas:

Watson, W. R., & Watson, S. L. (2007). An Argument for Clarity: What are Learning Management Systems, What are They Not, and What Should They Become? TechTrends, 51(2), 28–34. https://doi.org/10.1007/s11528-007-0023-y


Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine